Innlegg skrevet av May Østby
Fagintervju
11. juni 2024

Simulering som pedagogisk metode – både for studenter og vernepleiere i praksis.

Fagintervju
19. april 2024

Trygg legemiddelhåndtering er viktig å kunne for oss vernepleiere

Les Mer
Fagintervju
02. april 2024

«Hun betyr alt for meg!» En samtale med Linda om hennes reborn Ellinor.

Les Mer
Fagintervju
14. november 2023

Hvorfor skal vernepleierstudenter søke utveksling?

Les Mer
Fagintervju
07. november 2023

NOREC-prosjektet i Arusha, Tanzania

Les Mer
Kort fagartikkel
31. mai 2022

Har du hørt om fisken og trappa? Ikke det?

I dag 31.5.22 lanseres opplæringsmaterialet til et forskerkurs for personer med utviklingshemming. Der er fisken og trappa brukt som gjennomgangsfigurer for å visualisere forskningsprosessen.

Ole Magnus Skjerm
Kort fagartikkel
14. desember 2021

Det handler om holdninger!

Les Mer
Kvinne med Down syndrom viser tommer opp
Ukategorisert
19. november 2020

Kjenner du noen som kunne tenke seg å søke på et kurs om forskning og prosjekt – et kurs for personer med utviklingshemming

Les Mer
Fagintervju
05. mai 2020

«Det kommer til å gå over!» – En samtale om Korona

Les Mer
Kort fagartikkel
21. mai 2019

Deltakelse i kunnskapsutvikling og tjenesteinnovasjon – visst er det mulig! Vernepleieren som partner og pådriver

Les Mer
Bokomtaler
03. mai 2019

Kjernepodden. En podcast om kjerneroller

Fra presentasjonen: Hva er en god hjelper? Hva er kjernen i en god hjelperrolle? Kjernerollemodellen er inspirert av vernepleiernes praksishverdag, som krever en reflektert...

Kort fagartikkel
23. november 2018

Har vi glemt hvor vi kommer fra? En rettighetskamp for utviklingshemmede!

Les Mer
Ole Magnus Oterhals
Fra studenten
20. desember 2016

«Hør på oss om hva vi vil»

Les Mer
May Østby
Kort fagartikkel
16. august 2016

Ny vernepleiefaglig bok: Vernepleierens kjerneroller – en refleksjonsmodell

Les Mer