Samling alle innlegg
Fagintervju
18. juni 2024

Kultursensitivitet i møte med samisk kultur og tradisjon

Fagintervju
11. juni 2024

Simulering som pedagogisk metode – både for studenter og vernepleiere i praksis.

Les Mer
Fagintervju
04. juni 2024

En vernepleierstudent i pådriverrollen

Les Mer
Bildet er et foto av Ragnhild Jensen Roaldseth, i svart-hvitt
Fagintervju
28. mai 2024

Når mor og far ruser seg – er barnet hjemme eller i skolen?

Les Mer
Kort fagartikkel
21. mai 2024

En fremtidsvisjon om brukerstyring

Les Mer
Fagintervju
14. mai 2024

Ikke skyt studentene. Foreleserne må også ta ansvar!

Kort fagdiskusjon
07. mai 2024

Hva er en personlighet??

Les Mer
Fagintervju
03. mai 2024

E-plan: et verktøy for beslutningsstøtte

Les Mer
Foto av Brett Jordan på Unsplash
Kort fagartikkel
30. april 2024

Ord har makt – hvordan bør vi snakke innen helse- og omsorgstjenestene?

Les Mer
Kort fagartikkel
23. april 2024

«La meg slippe mas og gnål, og heller prøve å klare meg litt selv!»

Les Mer
Fagintervju
19. april 2024

Trygg legemiddelhåndtering er viktig å kunne for oss vernepleiere

Fra studenten
16. april 2024

Kledd i avmakt

Les Mer
Fagintervju
09. april 2024

Habilitering og atferdsstøtte – en dialog om en fagskoleutdanning med relevans for vernepleiere

Les Mer
Fagintervju
02. april 2024

«Hun betyr alt for meg!» En samtale med Linda om hennes reborn Ellinor.

Les Mer
Fra redaksjonen
26. mars 2024

Velkommen til ny medredaktør, og på gjensyn fra redaktøren

Les Mer
Fagintervju
19. mars 2024

Vernepleierutdanning inngår samarbeid med nettmagasinet Vernepleier.no

Fagintervju
12. mars 2024

En vernepleiefaglig utøvelse av support

Les Mer
Kort fagartikkel
05. mars 2024

Er det lov å si at jeg er drittlei fraværende studenter?

Les Mer
Kort fagartikkel
27. februar 2024

Et atferdsanalytisk menneske- og behandlingssyn: Et svar til Ulf Berges kronikk

Les Mer
Fagintervju
20. februar 2024

Vernepleiere i bresjen for vernepleierfaglig stand-up (eller fag-up)

Les Mer
Fagintervju
13. februar 2024

Ny master og videreutdanning i miljøterapeutisk arbeid